söndag 23 oktober 2011

båtuppsläääääp

wuppiduu, jag vill ju va' som du-hu-huu...

JÄVLA LÅT SOM INTE LÄMNAR MITT HUVUD IFRED!

ehum. positivitet var det, jo. festen igår var lyckad, det var faktiskt riktigt roligt att agera kaffetant. vi beslöt dock med S att bli hemma hos honom efter festen, och hamnade på grund av sluthet och allt för tunga ögonlock att skippa harry's igår kväll. men en annan gång!

idag har vi fått massor gjort, nej nou va he satan va vi har grejja. jag lär mig med den här farten att bli en riktig lanttistjej. inte direkt en titel som klingar vackert i mina öron, men hey, sådant här är bra att kunna.

dagens stora projekt var att ta upp en av S familjs båtar, den som oftast används till att köra till mise (holmen var sommarstugan ligger). ett projekt som tog lääääänge. men efter en massa perklande, dragande och sittande på järnrör på traktorn är vi klara. AJ MIN RÖV för det första, men för det andra så kändes den friska luften behövd. förutom allt detta har vi idag hunnit vara via malmen (pargas centrum för icke-vetande) för att köpa mat, och framför oss ligger ännu att hina S bil till nån form av autokorjaamo. (kommer inte på vad det heter på svenska just nu... bilverkstad!!! där var det!!!)

imorgon tillbaka till skolan. jag kunde vara mer entusiastisk än såhär. men nästa helg blir awesome i alla fall. RIZZLE har keikka i k-stad och J kommer upp till lappfjärd redan på fredag. ost- och ölkväll luvassa! sten.

men NU --> uutiset. haha, like yeah. vill ha ny cosmo.

PZ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar