onsdag 5 maj 2010

confusion with a side dish of hysteria

just nu är jag fullkomligt förvirrad. inte på grund av känslor eller något, nej, så djupt går jag inte in på saker nu. sådant får ligga på hyllan tills vidare. vardagsstress där man har tusen saker att göra och hinna med på en superkort tid slår mig igen, och jag är rädd. det bröt ner mig i höstas. men jag vet hur det gick för mig då och jag tänker hålla mig uppe den här gången. efter helgen är ett stressobjekt (inträdesprovet i sverige) över, och jag kan börja koncentrera mig på allt det andra som pressar.

men mitt i allt som ska fixas, allt som ligger huller om buller i mitt medvetande så finns alltid något positivt. tanken på att se framåt och jobba, jobba, jobba hårt för att nå den där ljuspunkten som jag så tydligt visualiserar i mina drömmar.

att tro på sig själv kräver att man intalar sig själv saker som gör en till en magnet för positiv energi. därför har jag nu tagit inspiration från min fantastiska och älskade syster och gjort upp en lista.

- jag har pengar så det räcker till alla mina resor i år.
- jag jobbar hårt för mera, och kommer att få det.
- jag har människor runt omkring mig som älskar mig, fler än jag någonsin vågat drömma om.
- mina vänner behöver mig, och jag finns där för dem.
- jag är vacker.
- jag behöver inte leta och anstränga mig för att finna den stora kärleken. den kommer till mig.
- jag är bra på det jag gör, musiken och konsten.
- jag kommer att hamna på den studieplats som är rätt för mig.
- jag är kapabel till vad som helst.
- mina drömmar kommer att uppfyllas.

till sist en visdom som jag, utan att tänka på det desto mera, förgyllde mitt eget och min systers liv med en dag. "varför skulle man tolka något dåligt om man har två tolkningsalternativ och det ena är bra?"

//anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar